FAQ NoWaiter
Alles over NoWaiter vind je hier terug. Antwoorden op veelgestelde vragen staan handig opgesomd op deze pagina. Zo zie jij in één oogopslag de belangrijkste punten van de NoWaiter bestelhulp. Maar de FAQ NoWaiter laat ook gelijk alle handige eigenschappen van NoWaiter zien.
Overtuigd van NoWaiter? Vraag een gratis en vrijblijvende proefperiode aan.
Liever eerst een demo proberen? Check gelijk de mogelijkheden.
FAQ NoWaiter
Wat is NoWaiter eigenlijk?
NoWaiter is een mobiele webapplicatie waarmee via het scannen van een QR-code een horeca-bestelling geplaatst en direct betaald kan worden.
Waarom bestaat NoWaiter?
Er is een tekort aan horecapersoneel, wachttijden op terrassen zijn in de ervaring van de consument vaak te lang en in de huidige 1,5-metersamenleving is er behoefte aan zo min mogelijk contact tussen gast en personeel. NoWaiter zorgt voor een sneller en veiliger bestel- en betaalproces (hogere turnover per tafel), minder inzet van personeel en dus meer omzet.
Hoe komen jullie op die naam ‘NoWaiter’?
De naam geeft in combinatie precies aan waar het voor jou als ondernemer om gaat: minder personeel (‘obers’) in dienst, minder wachten voor de gast (dus hogere turnover).
Wat betaalt mijn gast voor het gebruik van NoWaiter?
Niets. De transactiekosten voor de online betaling zijn voor rekening van de horecaondernemer.
Kan ik NoWaiter uitproberen?
Ja hoor! Er is een proefperiode van 2 weken mogelijk, waarbij je de apparatuur (bonprinters) en de tafelbordjes met de QR-codes in bruikleen hebt. Bij aangaan van een contract betaal of lease je deze (volledig geconfigureerde en bekabelde) bonprinter(s) en schaf je de (diverse opties) tafelbordjes aan.
Hoe lang zit ik aan jullie vast als NoWaiter door de proefperiode heen is?
Je zit niet aan ons vast. Je kunt op elk moment NoWaiter kosteloos in- of uitschakelen en je kunt dagelijks opzeggen. Je bepaalt dus echt zelf hoeveel gebruik je van onze services maakt.
Zijn er vaste kosten voor het gebruik van NoWaiter?
Nee, wij brengen geen vaste of abonnementskosten in rekening.
Wat kost NoWaiter mij als ondernemer?
NoWaiter houdt 1,5% (excl. BTW) per gedane betaling in. Dit bedrag is exclusief de kosten voor de online betaling. De apparatuur (volledig geconfigureerde en bekabelde bonprinter(s)) en tafelbordjes krijg je tijdens de proefperiode in bruikleen; bij aangaan van een contract betaal je de tafelbordjes (diverse opties) en koop of lease je de bonprinter(s).
Wat moet ik zelf doen om NoWaiter te gaan gebruiken?
Weinig. Je hoeft je slechts aan te melden via het aanvraagformulier op de website, NoWaiter doet de rest.
Kan NoWaiter aangesloten worden op mijn kassasysteem?
In principe werkt NoWaiter als een losstaand systeem, met een losse bonprinter. Je ontvangt digitale gespecificeerde facturen voor je administratie. Hierdoor is NoWaiter bruikbaar in elke horecazaak. Een koppeling met een kassasysteem is in veel gevallen mogelijk.
Kan mijn personeel nog fooi ontvangen wanneer ik gebruik maak van NoWaiter?
Jazeker! Gasten kunnen er binnen de bestelmodule voor kiezen om een fooi te geven. Daarnaast staat op de uitgeprinte en aan de gast geleverde bon een aparte QR-code, die gescand kan worden om een fooi te geven.
Kan ik mijn menukaart zelf aanpassen?
Absoluut. Je kunt op elk moment wijzigingen aanbrengen, dus ook items tijdelijk ‘uitzetten’ wanneer bijvoorbeeld de appeltaart is uitverkocht, prijzen wijzigen etc.
Zijn er nadelen aan NoWaiter?
Eigenlijk niet! Wij zorgen ervoor dat je binnen no-time kunt starten; je eigen tijdsinvestering zal ongeveer 2 uur zijn. De kosten van 1,5% (excl. BTW) per bestelling zul je makkelijk terugverdienen (en meer!) door minder inzet van personeel en meer omzet per tafel!
Hoe en wanneer kan ik een medewerker van NoWaiter bereiken?
NoWaiter is bereikbaar via info@nowaiter.nl, of dagelijks telefonisch en per Whatsapp tot 22:00 uur in de avond.